Čisto jasno je, da v sedanjem času nihče ne more biti izoliran od okolja. Naloge in cilji strokovnih služb, ki skrbijo za delovanje sistema notranjih kontrol v drugi obrambni liniji ter notranje revizije iz tretje linije, so enaki. Zato je nujno, da med seboj sodelujejo, in da je sodelovanje: 1.) stalno in 2.) formalno in neformalno.
Med formalno sodelovanje lahko uvrstimo redne obdobne sestanke, ki so lahko napovedani in planirani za eno leto v naprej. Organizirani so lahko samostojno ali z drugimi funkcijami, ki so vključene v sistem nadzora oz. sistema notranjih kontrol: službo za tveganja, službo za fizično varovanje (zlasti pri infrastrukturnih podjetjih) itd. Za neformalno izmenjavo podatkov pa tako ali tako vemo, da so tovrstni podatki primerni, a jih je potrebno pred uporabo preveriti in šele potem upoštevati pri prepoznavanju in ocenjevanju tveganj.
Zakaj sodelovati – ključne enakosti in različnosti
Če vzamemo za izhodišče sistem notranjih kontrol, ki temelji na treh linijah obrambe, sta ključni »drugačnosti« med funkcijama skladnosti in notranje revizije:
Drugačna je tudi formalna osnova delovanja posamezne funkcije: mednarodni standardi notranjega revidiranja so zakonsko obvezujoči za finančne organizacije in javne družbe, medtem ko standardi funkcije skladnosti obstajajo kot splošna, priporočena pravila.
Skladnostnikom »reže kruh« neposredno poslovodstvo, vodji notranje revizije pa nadzorni svet. Iz tega sledi, da so tako formalna kot dejanska izhodišča za neodvisnost različna. Formalno je pri notranjem revidiranju neodvisnost zagotovljena s tem, da notranja revizija le administrativno odgovarja najvišjemu poslovodstvu, funkcionalno pa nadzornemu organu. Sldnji daje soglasje na zaposlovanje in za nagrajevanje notranjega revizorja.
Ključna enakost, ki bi morala veljati za vsako kontrolno ali nadzorno funkcijo, pa je neodvisnost.
A obe funkciji se srečujeta s poslovnimi tveganji, s spremembami na področju zakonodaje, organizacije, z uvajanjem inovacij, pospešeno digitalizacijo ter večjim poudarkom na varnosti. Tako nenehne spremembe okolja in nove zahteve (npr. po večji varnosti, npr. osebnih podatkov, infrastrukture…) predstavljajo obvezni del vsakoletnega pregleda obeh funkcij.
Načini sodelovanja – možnosti za sinergijske učinke
Izobraževanje, raziskovanje in razvoj na področju korporativne skladnosti in etike ter skrb za razvoj poklica pooblaščenca za skladnost poslovanja.