Utrinki iz Skladnega zajtrka, dec. 2014
Dne 18. 12. 2014 je EISEP v Ljubljani organiziral prvo strokovno srečanje, Skladni zajtrk, katerega tema je bila “Ali obvladovanje nasprotij interesov jemlje poslu vse osebne stike in vso zabavo?”
Seveda je odgovor na tako absolutno vprašanje NE. Na prvem skladnem zajtrku smo s 360 stopinjskim pristopom debatirali, kateri pa vendarle so izzivi pri obvladovanju nasprotij interesov v zvezi s tako človeškim, vsakdanjim in tradicionalnim sestavnim elementom poslovnih odnosov – obdarovanju in gostoljubju. Ali naj podjetje postavlja absolutne meje glede nedopustnih daril, ali naj se zanaša (le) na presojo in samo-kontrolo zaposlenih? Kakšne so vmesne poti in nianse, kakšne so naše izkušnje, pogledi in pričakovanja glede urejanja tega področja v organizaciji, kot tudi na sploh do funkcije skladnosti poslovanja ter kako naj ta funkcija izkazuje svojo učinkovitost?
V prijetnem in manj formalnem duhu smo o tem vodili eno in pol urno razpravo, ki so jo s svojim uvodnim vložkom začele in začinjale štiri dame:
– Cvetka Selšek, predsednica upravnega odbora SKB
– Ksenija Butenko Černe, članica uprave Leka, pristojna za funkcijo skladnosti poslovanja
– Barbara Rudmann, članica odbora direktorjev Johnson & Johnson JV Evropa in vodja skladnosti poslovanja za področje zdravstvene dejavnosti in
– Tjaša Kolenc Filipčič, predsednica sekcije mladih managerjev pri Združenju Manager.
Pogovor je moderirala Andrijana Bergant.
Cvetka Selšek je poudarila, da je tako kot pri drugih stvareh, tudi pri poslovnih darilih potrebno uporabljati zdravo pamet. Ksenija Butenko Černe je izpostavila, da je pomembno in učinkovito, da sta nabavna in prodajna funkcija v podjetju strogo ločeni. Barbara Rudmann je predstavila zanimivo prakso, in sicer, da podjetje sploh ne obdaruje svojih poslovnih partnerjev, kljub tej omejitvi pa vseeno skuša motivirati svoje prodajno osebje. Tjaša Kolenc Filipčič pa je izpostavila marketinški vidik tovrstnega ravnanja, in sicer, da je možno poslovno in širše družbeno okolje tudi zgolj z dobro zgodbo prepričati, da je tak način boljši za vse. (19.12.2014)